Tisztelt
Felhasználóink!
Tájékoztatni
szeretnénk Önöket, hogy a felhasználó köteles a fennálló közüzemi szolgáltatási
jogviszonyával kapcsolatos mindennemű panaszával a hatósági eljárását
megelőzően – igazolható módon – DMRV Zrt-hez fordulni.
Illetékes Hatóság:
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal, Közlekedési,
Műszaki
Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Székhely:
2800 Tatabánya, Bárdos László u. 2.
Levelezési
cím: 2800 Tatabánya, Pf: 173.
Telefonszám:
+36 (34) 309-303
E-mail:
fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu
Nógrád
Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési,
Műszaki
Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Székhely: 3100 Salgótarján, Karancs út 54.
Levelezési
cím: 3100 Salgótarján, Pf. 308
Telefonszám:
+36-32-511-116
E-mail:
: fogyved@nograd.gov.hu
Pest
Vármegyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Főosztálya
Székhely: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési
cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Telefonszám: +36-1-459 4843
E-mail:
fogyved@pest.gov.hu
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
Székhely:1054
Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52.
Levelezési cím: 1388 Budapest, Pf.: 89
Központi telefonszám: +36-1-459-7777; Telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 459 7740; Zöld szám: +36 80 205 386
E-mail:mekh@mekh.hu, ugyfelszolgalat@mekh.hu
A
víziközmű-szolgáltatókkal szemben felmerülő panaszok ügyében az alábbiak
kivételével a Hivatal jár el:
- Az
elszámolásra, számlázásra, díjfizetésre vagy mérésre, valamint a
víziközmű-szolgáltatás korlátozásával vagy felfüggesztésével kapcsolatos
rendelkezések lakossági felhasználókkal szembeni megsértése esetén a
fogyasztóvédelmi hatóság jár el. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárására a
fogyasztóvédelemről szóló törvényt (a továbbiakban: Fgytv.) kell alkalmazni
azzal, hogy az e törvény szerinti lakossági felhasználó az Fgytv.
alkalmazásában fogyasztónak minősül akkor is, ha nem természetes személy.
- A
felhasználók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések lakossági felhasználókkal
szembeni megsértése esetén az eljárás lefolytatására a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényben (a
továbbiakban: Fttv.) meghatározott hatóság jogosult. Az eljáró hatóság
eljárására az Fttv.-ben meghatározott szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy
az e törvény szerinti lakossági felhasználó az Fttv. alkalmazásában
fogyasztónak minősül akkor is, ha nem természetes személy.
Az
előzőekben említett rendelkezések az Fgytv. alkalmazásában fogyasztóvédelmi
rendelkezések.
2012. július 29. napjától kezdődően fogyasztónak
minősül és ezáltal a testületekhez fordulhat az önálló foglalkozásán és
gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró civil szervezet,
egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A
fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (8) bekezdése alapján
a panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság,
illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A törvényi előírásnak megfelelően Társaságunk a panasz elutasítása esetén válaszlevelében
tájékoztatja a felhasználóit az illetékes hatóság és békéltető testület
törvényben előírt elérhetőségeiről.
Felhívjuk a figyelmüket, hogy az illetékes békéltető testületek elérhetőségei az
egyes testületek honlapjai segítségével kerültek feltöltésre.
Panaszügyintézésre vonatkozó
rendelkezések
Bővebben itt tájékozódhatnak lakhelyük, tartózkodási helyük szerinti békéltető testület elérhetőségeiről!